Menü bezárása
Asztali nézet
  Van hozzáférése? | lépjen be   Mobil nézet
Váltás az akadálymentes honlapra  2020. szeptember 26. | Ma Jusztina napja van.
Elektronikus ügyintézés

Rendőrségi tájékoztató - Biztonságos Internet Napja

13
02
2020

A Biztonságos Internet Napot (Safer Internet Day – SID) az Európai Unió Safer Internet Prog-ram akcióterve keretein belül ma már a világon több mint 100 országban – köztük az Európai Unió minden tagállamában – minden év február első hetében rendezik meg.


A SID része egy globális kampánynak, melynek célja, hogy az online technológiák és mobil eszközök felelős és biztonságosabb használatára ösztönözzön. Ezen a napon szakemberek világszerte felhívják a figyelmet az internet előnyeire és veszélyeire is: zaklatásra, gyermekpornográfiára és egyéb illegális és káros tartalmakra. Ugyanakkor tájékoztatják a gyermekeket, szülőket, pedagógusokat és döntéshozókat a problémákról, és azok lehetséges kezeléséről. Mikor és mennyit nézhet mesét, internetezhet vagy játszhat számítógépes játékkal egy gyerek? Nehéz válaszolni a kérdésre, mert nincs két ugyan-olyan gyermek, de az már tudott, hogy a túl korai és mértéktelen számítógépezés és tévénézés neurológiai problémákat is okozhat a gyermek idegrendszerében. Számukra ugyanolyan csábító a változó, újszerű, izgalmas ingerekkel teli digitális világ, mint a felnőttek számára. A gyermekek ingerkeresése azonban nem azonos a felnőttekével, mivel fejlődésük még nem zárult le, ezért olyan impulzusokkal kell körülvenni őket, melyek ideális körülményeket teremtenek az érzelmi, intellektuális és szociális készségek elsajátításához. A figyelemzavar, csökkent tanulási képesség és túlzott mozgékonyság hátterében gyakran túlzott digitális eszközhasználat áll. Míg a gyermeknek alkalmazkodnia kell kortársai esetleg tőle eltérő igényeihez, a gép ezzel szemben „alkalmazkodik” hozzá, ami megkönnyíti a szórakozás lehetőségét. A szociabilitás kisgyermekkorban kialakuló készségei azonban hátrányt szenvednek, ha pajtások helyett okoseszközökkel játszik, nem tanul meg alkalmazkodni, kompromisszumokat kötni és a másik érzelmi állapotaival empatizálni. A szorongás és elhízás, agresszió és indulatkezelési nehézségek a nem megfelelő idegrendszeri ingerléssel is kapcsolatban állhatnak. Egy digitális készülék nem tud annyi emocionális élményt adni, amit egy focipályán labdázás élménye, érzékszervi csatornákon keresztül. Akárhány éves is a gyermekünk, először a saját digitális viselkedésünket kell felülvizsgáljuk, hogy előbb mi változzunk, ha jó példát akarunk mutatni. Ha pedig úgy érezzük, az egész család fejlődhet e téren, írjunk közösen „digitális családi szerződést”, és tegyük ki a hűtőre, hogy szem előtt legyen. Így a családtagok tudhatják, milyen szabályokhoz kell tartaniuk magukat.

  • Hozzunk közös döntést arról, ki, mikor (hétvégén, hétköznap), mennyit és mire használhatja a digitális eszközöket!
  • Hozzunk közös döntést arról, hol legyen a digitális eszközök helye, hol (hálószobában, étkezőasztalnál, családi programon) és mikor nem használhatjuk őket! Tanítsunk általános digitális etikettet és határozzuk meg a saját családunk szabályait!
  • Hozzunk közös döntést arról, hogy milyen képet akarunk sugallni gyermekünk számára a digitális világról. Ha nem akarjuk, hogy gyermekünk a legizgalmasabb tárgynak gondolja a telefont, mi se kezeljük úgy! Ha a gyermekkel vagyunk, szorítsuk minimálisra a mobilozást. Ne nézzünk videókat, időzítsük a barátokkal való chatelést és munkahelyi e-mailezést máskorra!
  • Ha már nagyobb a gyermekünk, tanítsunk neki digitális etikettet! A példa ragadósabb, mint az elvárásokat szóban tudatni. Tanítsuk meg, mutassunk példát: mikor nem illik használni és mikor, hogyan használjuk, hogy ne zavarjunk vele másokat, például buszon vagy családi program során!
  • Jelöljük ki a felelősségi viszonyokat. Húzzunk határokat olyan témákban, mint hogy választhat-e magának online tartalmat. Telepítsünk szűrőszoftvert a káros tartalmak távol tartásáért. Beszéljünk a közösségi média tartalommegosztásának velejáróiról és veszélyeiről, az online személyiség jelenségeiről. Ötleteljünk a digitális világ lehetőségeinek hasznos felhasználásáról!


Ne felejtsük, hogy a tiltott gyümölcs mindig édesebb, de a korlátok biztonságot nyújtanak és szabad, önfeledt játékteret biztosítanak.

Forrás: https://www.digitalhungary.hu/kozossegi-media/Mikor-es-mennyit-nezhet-meset-in-ternetezhet-vagy-jatszhat-szamitogepes-jatekkal-egy-gyerek/7850/ 



BÁCS-KISKUN MEGYEI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG BŰNMEGELŐZÉSI OSZTÁLY

K E C S K E M É T

6000 Kecskemét, Batthyány u. 14.,

Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.:302 Tel:76/513-300/30-27,

BM: 33/30-27, Fax: 76/513-300/30-98 BM 33/30-98, Mobil:: +3620/560-5146

e-mail: elbir@bacs.police.hu

web: http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/bunmegelozes


A Biztonságos Internet Napot (Safer Internet Day – SID) az Európai Unió Safer Internet Prog-ram akcióterve keretein belül ma már a világon több mint 100 országban – köztük az Európai Unió minden tagállamában – minden év február első hetében rendezik meg.


A SID része egy globális kampánynak, melynek célja, hogy az online technológiák és mobil eszközök felelős és biztonságosabb használatára ösztönözzön. Ezen a napon szakemberek világszerte felhívják a figyelmet az internet előnyeire és veszélyeire is: zaklatásra, gyermekpornográfiára és egyéb illegális és káros tartalmakra. Ugyanakkor tájékoztatják a gyermekeket, szülőket, pedagógusokat és döntéshozókat a problémákról, és azok lehetséges kezeléséről. Mikor és mennyit nézhet mesét, internetezhet vagy játszhat számítógépes játékkal egy gyerek? Nehéz válaszolni a kérdésre, mert nincs két ugyan-olyan gyermek, de az már tudott, hogy a túl korai és mértéktelen számítógépezés és tévénézés neurológiai problémákat is okozhat a gyermek idegrendszerében. Számukra ugyanolyan csábító a változó, újszerű, izgalmas ingerekkel teli digitális világ, mint a felnőttek számára. A gyermekek ingerkeresése azonban nem azonos a felnőttekével, mivel fejlődésük még nem zárult le, ezért olyan impulzusokkal kell körülvenni őket, melyek ideális körülményeket teremtenek az érzelmi, intellektuális és szociális készségek elsajátításához. A figyelemzavar, csökkent tanulási képesség és túlzott mozgékonyság hátterében gyakran túlzott digitális eszközhasználat áll. Míg a gyermeknek alkalmazkodnia kell kortársai esetleg tőle eltérő igényeihez, a gép ezzel szemben „alkalmazkodik” hozzá, ami megkönnyíti a szórakozás lehetőségét. A szociabilitás kisgyermekkorban kialakuló készségei azonban hátrányt szenvednek, ha pajtások helyett okoseszközökkel játszik, nem tanul meg alkalmazkodni, kompromisszumokat kötni és a másik érzelmi állapotaival empatizálni. A szorongás és elhízás, agresszió és indulatkezelési nehézségek a nem megfelelő idegrendszeri ingerléssel is kapcsolatban állhatnak. Egy digitális készülék nem tud annyi emocionális élményt adni, amit egy focipályán labdázás élménye, érzékszervi csatornákon keresztül. Akárhány éves is a gyermekünk, először a saját digitális viselkedésünket kell felülvizsgáljuk, hogy előbb mi változzunk, ha jó példát akarunk mutatni. Ha pedig úgy érezzük, az egész család fejlődhet e téren, írjunk közösen „digitális családi szerződést”, és tegyük ki a hűtőre, hogy szem előtt legyen. Így a családtagok tudhatják, milyen szabályokhoz kell tartaniuk magukat.

  • Hozzunk közös döntést arról, ki, mikor (hétvégén, hétköznap), mennyit és mire használhatja a digitális eszközöket!
  • Hozzunk közös döntést arról, hol legyen a digitális eszközök helye, hol (hálószobában, étkezőasztalnál, családi programon) és mikor nem használhatjuk őket! Tanítsunk általános digitális etikettet és határozzuk meg a saját családunk szabályait!
  • Hozzunk közös döntést arról, hogy milyen képet akarunk sugallni gyermekünk számára a digitális világról. Ha nem akarjuk, hogy gyermekünk a legizgalmasabb tárgynak gondolja a telefont, mi se kezeljük úgy! Ha a gyermekkel vagyunk, szorítsuk minimálisra a mobilozást. Ne nézzünk videókat, időzítsük a barátokkal való chatelést és munkahelyi e-mailezést máskorra!
  • Ha már nagyobb a gyermekünk, tanítsunk neki digitális etikettet! A példa ragadósabb, mint az elvárásokat szóban tudatni. Tanítsuk meg, mutassunk példát: mikor nem illik használni és mikor, hogyan használjuk, hogy ne zavarjunk vele másokat, például buszon vagy családi program során!
  • Jelöljük ki a felelősségi viszonyokat. Húzzunk határokat olyan témákban, mint hogy választhat-e magának online tartalmat. Telepítsünk szűrőszoftvert a káros tartalmak távol tartásáért. Beszéljünk a közösségi média tartalommegosztásának velejáróiról és veszélyeiről, az online személyiség jelenségeiről. Ötleteljünk a digitális világ lehetőségeinek hasznos felhasználásáról!


Ne felejtsük, hogy a tiltott gyümölcs mindig édesebb, de a korlátok biztonságot nyújtanak és szabad, önfeledt játékteret biztosítanak.

Forrás: https://www.digitalhungary.hu/kozossegi-media/Mikor-es-mennyit-nezhet-meset-in-ternetezhet-vagy-jatszhat-szamitogepes-jatekkal-egy-gyerek/7850/ 



BÁCS-KISKUN MEGYEI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG BŰNMEGELŐZÉSI OSZTÁLY

K E C S K E M É T

6000 Kecskemét, Batthyány u. 14.,

Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.:302 Tel:76/513-300/30-27,

BM: 33/30-27, Fax: 76/513-300/30-98 BM 33/30-98, Mobil:: +3620/560-5146

e-mail: elbir@bacs.police.hu

web: http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/bunmegelozes


Internet biztonság - SID 2020.II.11..pdf
Hol vagyok? Városi hírek
KERÜLJE A SORBAN ÁLLÁST!
Adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton is teljesítheti.
KORONAVÍRUS
TÁJÉKOZTATÓ!
Hasznos információk
Segélyhívó telefonszámok, felnőtt és gyermek háziorvosi rendelők
elérhetőségei, továbbá a helyi gyógyszertárak, közszolgáltatók,
közigazgatási intézmények, közjegyzők, tömegközlekedési
kirendeltségek, egyházak adatai
Helyi busz menetrend
Kiskunhalas Város helyi menetrend szerinti
autóbusz járatainak menetrendje
Adóslista
Önkormányzatunk felé adóhátralékkal
rendelkező cégek és magánszemélyek listája
Ebrendészet
Önkormányzati ebrendészet információi,
felhívásai, átvehető kutyák fényképes listája
Lakossági bejelentő
Véleménye, vagy problémája van? Írjon nekünk!
Vásárnaptár
Országos kirakodó-, autó-, termény-, állat-
és kutya vásár, továbbá zsibvásár időpontjai

Ismerje meg Ön is Kiskunhalas magával ragadó történetét, a kezdetektől napjainkig!

Az öt kötetből álló sorozat megvásárolható a Thorma János Múzeumban, továbbá már ingyenesen, elektronikus formátumban is elérhető.

A kötetek letöltése