Menü bezárása
Asztali nézet
  Van hozzáférése? | lépjen be   Mobil nézet
Váltás az akadálymentes honlapra  2019. október 22. | Ma Előd napja van.
Elektronikus ügyintézés

AZ ORFK RENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG ÜGYELETI FŐOSZTÁLY 112-ES HÍRLEVELE

30
09
2019

Múzeumok éjszakája - segélyhívástól a segítségnyújtásig

2019. június 22-én a Rendőrmúzeumban megrendezésre került „Múzeumok éjszakája 2019” rendezvényen az ORFK Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztály „Segélyhívástól a segítségnyújtásig” programmal képviseltette magát. Célunk elsősorban a hívásfogadó központok és a tevékenység-irányítási központok munkájának hiteles bemutatása, a segélyhívószámok népszerűsítése, a rosszindulatú, szabálysértő, illetve az intézkedést nem igénylő hívások visszaszorítása érdekében a szükséges információk eljuttatása volt az állampolgárok részére.

A rendezvényen összesen 4 376 fő vett részt. Az érdeklődőkkel segélyhívásokkal kapcsolatos totót töltettünk ki, illetve bejelentést tehettek kitalált szituációk alapján, amelyen keresztül bemutattuk a hívásfogadási és tevékenység-irányítási rendszert. A kisebb gyereknek játékos feladatokat kellett megoldaniuk (labirintus, találd meg a párját, kockakirakó, stb.). Valamennyi programunk rendkívül népszerű volt az állampolgárok körében, akiknél a legnagyobb meglepetést az az információ váltotta ki, hogy az összes hívás közül még mindig csupán 33,4 % a valós segélyhívás, amikor valamely készenléti szerv beavatkozására szükség van (55,4 % az intézkedést nem igénylő és rosszindulatú hívások száma, 11,2 % pedig információt kérő). Mindenki ledöbbent azon a tényen, hogy a percenkénti 9 hívásból 6 nem igényel intézkedést! Ezért is tartjuk kiemelkedő feladatunknak ezen hívások számának csökkentését. Számos iskolában, rendezvényen, nyugdíjas klubban, médiában történő megjelenés során tájékoztatást tartunk a segélyhívó számok használatával kapcsolatos tudnivalókról, azok jogszerű használatáról, valamint az attól eltérő használat esetén alkalmazható szankciókról.

http://www.rendormuzeum.com/muzeumok-ejszakaja-2019

Rendszeresen leírunk egy-egy esetet a hívásfogadó operátorok munkájának bemutatása érdekében, ezzel is szemléltetve szerteágazó, az élet minden területére kiterjedő tevékenységüket.

SEGÉLYHÍVÁS 2019. JÚNIUS

2019. júniusában, a délelőtti órákban a HIK Miskolc hívásfogadó operátorának munkaállomására beérkező bejelentésben egy 6 éves kisfiú kért súlyos beteg édesanyjához segítséget. Elmondta, hogy anyukája nagyon rosszul érzi magát, fekszik az ágyon és remeg. A kisfiú a hívásfogadó tartózkodási helyére irányuló kérdésére nem tudott válaszolni, így anyukájától próbált segítséget kérni, aki azonban semmire sem reagált. A hívást kezelő operátor több módon is megpróbálta kideríteni a címet, először arra kérte a gyermeket, hogy édesanyja táskájából vegye ki az okmányait, majd mikor a kisfiú nem találta azt arra kérte menjen át a szomszédhoz vagy az utcán kérdezzen meg egy felnőttet. A gyermek elindult a szomszédba, majd a bejelentés 8 perc 30 másodpercében kicsit bizonytalanul közölte, hogy „Balatonszabadi, Sió utca”, de házszámot nem tudott mondani. A cím birtokában a hívásfogadó azonnal adatlapot továbbított a beavatkozásra illetékes Mentőszervezet Irányító Csoportjához, valamint a helyszín pontos meghatározása érdekében a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központ részére, majd konferenciakapcsolatot hozott létre az ügyeletesekkel. A hívásfogadó a kapcsolat felépülését követően röviden tájékoztatta a mentésirányítót és a tevékenység-irányítót az addig megtudott információkról. A kikérdezést a mentésirányító hölgy kezdte meg, akinek a kérdésére a gyermek elmondta, hogy az édesanyjának korábban felvágták a hasát, jelenleg fekszik az ágyban kicsit remeg és nem kommunikál. A kisfiú nem tudott házszámot mondani, ezért a tevékenység-irányító a lakóház színe felöl érdeklődött, mire azt a választ kapta, hogy fehér és az udvaron van egy trambulin. Ekkor az irányítók arra kérték a gyermeket, hogy menjen ki a házuk elé a járdára, és ha meglátja a rendőr vagy mentő autót integessen nekik. A mentésirányító meggyőzte a gyermeket, hogy menjen át a szomszédba és kérjen segítséget, majd adja át a telefont a felnőttnek. Egy hölgy vette át a készüléket, aki azonnal átszaladt és megnézte a rosszul lévő édesanyát és közölte, hogy nincs eszméleténél, de lassú légzése van. Ekkor megérkeztek a járőrök, akik megkezdték a beteg stabilizálását a mentő kiérkezéséig.

A hívásfogadó, a mentésirányító és a tevékenység-irányító példaértékű együttműködést valósított meg, amely eredményeként sikerült ellátásban részesíteni egy eszméletlen, súlyos állapotban lévő személyt (a beteget néhány nap múlva hazaengedtek a kórházból). A kis hőst a Somogy megyei Rendőr-főkapitányság vezetője és az ORFK RFI Ügyeleti Főosztály vezetője is jutalomban részesítette, aki nagyon örült a távirányításos autónak és a rendőrségi legonak is.

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/szervezeti-hirek/vendegullattuk-lajoskat-a-112-kis-hoset

Múzeumok éjszakája - segélyhívástól a segítségnyújtásig

2019. június 22-én a Rendőrmúzeumban megrendezésre került „Múzeumok éjszakája 2019” rendezvényen az ORFK Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztály „Segélyhívástól a segítségnyújtásig” programmal képviseltette magát. Célunk elsősorban a hívásfogadó központok és a tevékenység-irányítási központok munkájának hiteles bemutatása, a segélyhívószámok népszerűsítése, a rosszindulatú, szabálysértő, illetve az intézkedést nem igénylő hívások visszaszorítása érdekében a szükséges információk eljuttatása volt az állampolgárok részére.

A rendezvényen összesen 4 376 fő vett részt. Az érdeklődőkkel segélyhívásokkal kapcsolatos totót töltettünk ki, illetve bejelentést tehettek kitalált szituációk alapján, amelyen keresztül bemutattuk a hívásfogadási és tevékenység-irányítási rendszert. A kisebb gyereknek játékos feladatokat kellett megoldaniuk (labirintus, találd meg a párját, kockakirakó, stb.). Valamennyi programunk rendkívül népszerű volt az állampolgárok körében, akiknél a legnagyobb meglepetést az az információ váltotta ki, hogy az összes hívás közül még mindig csupán 33,4 % a valós segélyhívás, amikor valamely készenléti szerv beavatkozására szükség van (55,4 % az intézkedést nem igénylő és rosszindulatú hívások száma, 11,2 % pedig információt kérő). Mindenki ledöbbent azon a tényen, hogy a percenkénti 9 hívásból 6 nem igényel intézkedést! Ezért is tartjuk kiemelkedő feladatunknak ezen hívások számának csökkentését. Számos iskolában, rendezvényen, nyugdíjas klubban, médiában történő megjelenés során tájékoztatást tartunk a segélyhívó számok használatával kapcsolatos tudnivalókról, azok jogszerű használatáról, valamint az attól eltérő használat esetén alkalmazható szankciókról.

http://www.rendormuzeum.com/muzeumok-ejszakaja-2019

Rendszeresen leírunk egy-egy esetet a hívásfogadó operátorok munkájának bemutatása érdekében, ezzel is szemléltetve szerteágazó, az élet minden területére kiterjedő tevékenységüket.

SEGÉLYHÍVÁS 2019. JÚNIUS

2019. júniusában, a délelőtti órákban a HIK Miskolc hívásfogadó operátorának munkaállomására beérkező bejelentésben egy 6 éves kisfiú kért súlyos beteg édesanyjához segítséget. Elmondta, hogy anyukája nagyon rosszul érzi magát, fekszik az ágyon és remeg. A kisfiú a hívásfogadó tartózkodási helyére irányuló kérdésére nem tudott válaszolni, így anyukájától próbált segítséget kérni, aki azonban semmire sem reagált. A hívást kezelő operátor több módon is megpróbálta kideríteni a címet, először arra kérte a gyermeket, hogy édesanyja táskájából vegye ki az okmányait, majd mikor a kisfiú nem találta azt arra kérte menjen át a szomszédhoz vagy az utcán kérdezzen meg egy felnőttet. A gyermek elindult a szomszédba, majd a bejelentés 8 perc 30 másodpercében kicsit bizonytalanul közölte, hogy „Balatonszabadi, Sió utca”, de házszámot nem tudott mondani. A cím birtokában a hívásfogadó azonnal adatlapot továbbított a beavatkozásra illetékes Mentőszervezet Irányító Csoportjához, valamint a helyszín pontos meghatározása érdekében a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központ részére, majd konferenciakapcsolatot hozott létre az ügyeletesekkel. A hívásfogadó a kapcsolat felépülését követően röviden tájékoztatta a mentésirányítót és a tevékenység-irányítót az addig megtudott információkról. A kikérdezést a mentésirányító hölgy kezdte meg, akinek a kérdésére a gyermek elmondta, hogy az édesanyjának korábban felvágták a hasát, jelenleg fekszik az ágyban kicsit remeg és nem kommunikál. A kisfiú nem tudott házszámot mondani, ezért a tevékenység-irányító a lakóház színe felöl érdeklődött, mire azt a választ kapta, hogy fehér és az udvaron van egy trambulin. Ekkor az irányítók arra kérték a gyermeket, hogy menjen ki a házuk elé a járdára, és ha meglátja a rendőr vagy mentő autót integessen nekik. A mentésirányító meggyőzte a gyermeket, hogy menjen át a szomszédba és kérjen segítséget, majd adja át a telefont a felnőttnek. Egy hölgy vette át a készüléket, aki azonnal átszaladt és megnézte a rosszul lévő édesanyát és közölte, hogy nincs eszméleténél, de lassú légzése van. Ekkor megérkeztek a járőrök, akik megkezdték a beteg stabilizálását a mentő kiérkezéséig.

A hívásfogadó, a mentésirányító és a tevékenység-irányító példaértékű együttműködést valósított meg, amely eredményeként sikerült ellátásban részesíteni egy eszméletlen, súlyos állapotban lévő személyt (a beteget néhány nap múlva hazaengedtek a kórházból). A kis hőst a Somogy megyei Rendőr-főkapitányság vezetője és az ORFK RFI Ügyeleti Főosztály vezetője is jutalomban részesítette, aki nagyon örült a távirányításos autónak és a rendőrségi legonak is.

http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/szervezeti-hirek/vendegullattuk-lajoskat-a-112-kis-hoset

ELBIR szeptember - 112 segélyhívóról.pdf
Hol vagyok? Városi hírek
Hasznos információk
Segélyhívó telefonszámok, felnőtt és gyermek háziorvosi rendelők
elérhetőségei, továbbá a helyi gyógyszertárak, közszolgáltatók,
közigazgatási intézmények, közjegyzők, tömegközlekedési
kirendeltségek, egyházak adatai
Helyi busz menetrend
Kiskunhalas Város helyi menetrend szerinti
autóbusz járatainak menetrendje
Adóslista
Önkormányzatunk felé adóhátralékkal
rendelkező cégek és magánszemélyek listája
Ebrendészet
Önkormányzati ebrendészet információi,
felhívásai, átvehető kutyák fényképes listája
Lakossági bejelentő
Véleménye, vagy problémája van? Írjon nekünk!
Vásárnaptár
Országos kirakodó-, autó-, termény-, állat-
és kutya vásár, továbbá zsibvásár időpontjai